Edouard Manet
1832-1883
Sur la plage
1873
Dimensiuni: 59.5x73.2 cm
Muzeul Orsay, Paris, Franta - Cadou din partea domnului J. Edouard Dubrujeaud in 1953
Dupa 1870, Manet s-a apropiat de Monet si Renoir, lucrand impreuna la Argenteuil. Paleta sa de culori a reusit sa redea pe panza o noua luminozitate, dupa cum se observa si in tabloul Sur la plage. Pictat la Berck-sur-Mer, in vara anului 1873, probabil direct in natura, acest tablou reuseste sa scoata in evidenta temperamentul original al lui Manet, tema acestui tablou fiind abordata mai ales de Eugene Boudin sau Monet. Marea de smarald, distanta este prezentata in contrabalans cu cele doua siluete grave din prim-plan, pictate intr-o armonie clasica de gri si negru. In acelasi timp, tabloul are si tenta japoneza prin linia orizontului foarte inalta, scoasa in evidenta cu un albastru inchis.
Rama in care este prezentat tabloul la Muzeul Orsay, este si ea de inspiratie japoneza, fapt care atrage si mai mult atentia asupra tabloului si te opresti sa il admiri chiar daca nu sti nimic despre el sau autor. Pacat ca nu am reusit sa prind mai mult din rama in poza, dar fiind un muzeu foarte aglomerat nu poti sa te opresti foarte mult in fata unui tablou ca sa ii faci poze, caci langa tine sunt si altii care tot asta asteapta. Atunci te multumesti sa il admiri acolo, la muzeu si acasa doar sa iti aduci aminte de trairile si senzatiile nemaipomenitele pe cate le-ai avut in muzeu, in genul romanului "A la recherche du temps perdu" de Marcel Proust.
1832-1883
Sur la plage
1873
Dimensiuni: 59.5x73.2 cm
Muzeul Orsay, Paris, Franta - Cadou din partea domnului J. Edouard Dubrujeaud in 1953
Dupa 1870, Manet s-a apropiat de Monet si Renoir, lucrand impreuna la Argenteuil. Paleta sa de culori a reusit sa redea pe panza o noua luminozitate, dupa cum se observa si in tabloul Sur la plage. Pictat la Berck-sur-Mer, in vara anului 1873, probabil direct in natura, acest tablou reuseste sa scoata in evidenta temperamentul original al lui Manet, tema acestui tablou fiind abordata mai ales de Eugene Boudin sau Monet. Marea de smarald, distanta este prezentata in contrabalans cu cele doua siluete grave din prim-plan, pictate intr-o armonie clasica de gri si negru. In acelasi timp, tabloul are si tenta japoneza prin linia orizontului foarte inalta, scoasa in evidenta cu un albastru inchis.
Rama in care este prezentat tabloul la Muzeul Orsay, este si ea de inspiratie japoneza, fapt care atrage si mai mult atentia asupra tabloului si te opresti sa il admiri chiar daca nu sti nimic despre el sau autor. Pacat ca nu am reusit sa prind mai mult din rama in poza, dar fiind un muzeu foarte aglomerat nu poti sa te opresti foarte mult in fata unui tablou ca sa ii faci poze, caci langa tine sunt si altii care tot asta asteapta. Atunci te multumesti sa il admiri acolo, la muzeu si acasa doar sa iti aduci aminte de trairile si senzatiile nemaipomenitele pe cate le-ai avut in muzeu, in genul romanului "A la recherche du temps perdu" de Marcel Proust.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu